Retourneren

U kunt de artikelen die u bij Besthomedeals.nl gekocht heeft in de meeste gevallen gewoon retourneren. Graag willen wij u verzoeken om dit z.s.m. schriftelijk per mail aan ons door te geven met daarbij een duidelijke vermelding van uw bestelnummer. Hoe eerder u de annulering aan ons doorgeeft hoe gemakkelijker wij uw bestelling kunnen stoppen. Wanneer uw bestelling eenmaal verwerkt is dan kunt u deze niet meer annuleren. Wel is het mogelijk om uw ontvangen bestelling te retourneren. De retourkosten zijn in een dergelijke situatie voor uw eigen rekening en worden niet aan u vergoed. Uw betalingsverplichting komt te vervallen zodra de annulering van uw bestelling geslaagd is.

Bestellingen kunnen binnen 14 dagen na ontvangst zonder opgave van reden aan ons retour gestuurd worden. Helaas gaat het retourneren niet voor alle artikelen even makkelijk. Leest u daarom onderstaande tips, voorwaarden en uitzonderingen goed door. Producten kunnen worden geretourneerd door deze op afspraak terug te brengen bij één van onze opslaglocaties of door het product goed verpakt terug te sturen. Heeft de laatste optie uw voorkeur zorg er dan voor dat u onderstaand retourformulier zo volledig mogelijk invult en toevoegt aan uw retourzending. Hierdoor wordt ons duidelijk welke artikelen van u afkomstig zijn.

Retourformulier

 

Wij stellen het zeer op prijs als u voordat u de bestelling terugstuurt telefonisch contact met ons opneemt. U kunt ons bereiken via de contactgegevens die staan vermeldt op de klantenservicepagina. Het artikel retourneren kan via het mijn account gedeelte op de webshop. 

Voor het retourneren van grote artikelen waarbij vrachttransport nodig is moet u er rekening mee houden dat er extra kosten in rekening gebracht kunnen worden. De voorwaarden waaronder het artikel retour gestuurd of teruggebracht dient te worden zijn:

- U doet binnen 14 dagen na ontvangst een beroep op het herroepingsrecht.
- Het artikel is compleet en onbeschadigd.
- Het artikel is niet gebruikt en niet gemonteerd geweest.
- Het artikel zit in de originele verpakking zonder dat hier opgeschreven is.
- Artikelen welke speciaal voor u zijn geproduceerd zijn uitgesloten van het recht op herroeping.
- Eventuele kosten verbonden aan het retourneren zijn voor uw eigen rekening.
- Retourzendingen zonder ingevuld retourformulier nemen wij niet in behandeling.

Er zijn een aantal uitzonderingen van kracht:

- Artikelen die gemonteerd zijn geweest en hiervan sporen bevatten.
- Artikelen die dusdanig beschadigd zijn dat deze verder niet meer verkocht kunnen worden.
- Tegoedbonnen welke al zijn aangemeld.
- Artikelen waarvan de verpakking niet meer aanwezig en/of volledig verwoest is.
- Producten die op bestelling speciaal voor u vervaardigd zijn.
- Voor meer informatie kunt u onze algemene voorwaarden raadplegen.

Extra retour informatie
Welke zichttermijn hanteert BestHomeDeals? De "zichttermijn" die door BestHomeDeals wordt gehanteerd is 14 kalenderdagen. Deze termijn is geldig voor alle reguliere artikelen. Artikelen die speciaal voor u op maat gemaakt of besteld zijn vallen buiten de criteria van onze zichttermijn en kunnen niet worden geretourneerd. Uitgebreidere informatie kunt u vinden bij "Zo werkt retourneren", hier vindt u uitzonderingen, tips en voorwaarden met betrekking tot ons retourbeleid.

Hoe kan ik mijn retourzending volgen?
Door contact op te nemen met de klantenservice van BestHomeDeals kunt u informeren naar de status van uw retourzending. Zodra BestHomeDeals uw retourzending in goede orde heeft ontvangen krijgt u daarover een bevestiging per mail. Het kan tot 48 uur na ontvangst duren voordat wij uw retourzending in behandeling nemen. Maakt u zich dan ook geen zorgen als uw track & trace code aangeeft dat het artikel al in ons magazijn is aangekomen en u nog geen ontvangstbevestiging van ons heeft gekregen. Is uw retourzending al meer dan 3 dagen geleden verzonden en heeft u nog niks van ons vernomen neemt u dan gerust met onze klantenservice contact op.

Hoe snel wordt ik terugbetaald?
Wanneer BestHomeDeals uw retourzending volledig heeft afgehandeld (u ontvangt hierover bericht) wordt u binnen 5 werkdagen terugbetaald. De snelheid waarmee u het geld op uw rekening ontvangt is afhankelijk van de door u gekozen betaalmethode. Indien u het geld binnen 7 werkdagen nog niet heeft ontvangen neemt u dan contact op met onze klantenservice.

Defect of beschadigd artikel
BestHomeDeals doet er alles aan om te voorkomen dat artikelen beschadigd zijn of een defect hebben. Desondanks kan het helaas gebeuren dat een artikel toch een defect blijkt te hebben of beschadigd is. Dergelijke transportschade dient u binnen 48 uur na ontvangst van uw artikel bij onze klantenservice te melden. Stuur een defect of beschadigd artikel nooit retour zonder eerst contact op te hebben genomen met onze klantenservice. Het kan namelijk voorkomen dat slechts een deel van het artikel retour gezonden hoeft te worden om uw probleemsituatie op te lossen.